Jak zacząć

Czym się kierować przy wyborze biura rachunkowego?

Wiarygodny partner w interesach pozwoli Ci się skoncentrować na prowadzeniu firmy. Na co zwrócić uwagę przy wyborze biura rachunkowego?

 

Czy mogę sam prowadzić swoją księgowość?

Możesz skorzystać z darmowych, prostych programów do prowadzenia książki przychodów i rozchodów czy wystawiania faktur. Skonsultuj się jednak wcześniej ze specjalistą, naprawianie błędów jest bardzo kosztowne.

 

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Sprawdź wiarygodność- popytaj znajomych, partnerów, sprawdź w internecie. Wybierz biuro średniej wielkości, aby w razie urlopu, chorobie czy zmianie pracy nie ucierpiała Twoja działalność. Kontaktuj się zawsze z tą samą osobą, a unikniesz „szumu informacyjnego”.

 

Jakie są koszty prowadzenia księgowości?

Przy niewielkiej działalności koszt zależy głównie od ilości dokumentów i ilości zatrudnionych osób. Średnia cena prowadzenia uproszczonej księgowości przy 10 dokumentach to ok. 150-200 zł., oraz 35-50 zł. za pracownika na etacie. Warto pytać o rabaty.

Jeśli potrzebujesz dodatkowych usług, poproś o ich cenę przed ich wykonaniem.

 

Chcę się czuć bezpiecznie. Jak to zrobić?

Sprawdź, czy biuro posiada ubezpieczenie od błędów w sztuce. Zapytaj o doradztwo czy konsultacje telefoniczne- na początku będziesz miał sporo pytań i wątpliwości. Przeczytaj umowę, jak coś wyda Ci się niejasne- pytaj.

 

Za co odpowiada biuro rachunkowe?

Z biurem rachunkowym podpisujesz umowę cywilno- prawną, obowiązuje Was więc kodeks cywilny. Ty odpowiadasz za prawidłowość i wiarygodność faktur, jakie wystawiasz, terminowe dostarczanie dokumentów i płacenie podatków. Konsekwencje finansowe za błędy w księgach ponosi przedsiębiorca, jednak dobre biura biorą na siebie ew. odsetki czy kary.

 

Z jakich dodatkowych usług mogę skorzystać?

To kwestia indywidualna każdego biura. Na pewno warto zagwarantować sobie reprezentację przed urzędami i pomoc w trakcie ewentualnej kontroli. Niektóre biura oferują wsparcie w zakresie prawa, audytu, finansach, analiz.

 

Kiedy najlepiej rozpocząć współpracę z firmą  Wellton?

Dbając o Państwa wygodę, zapewniamy płynne i  bezproblemowe rozpoczęcie współpracy w dogodnym dla Państwa momencie. Bez względu na stosowany dotychczas system finansowo-księgowy zaadoptujemy wszystkie dane, tak aby nasza współpraca przebiegała najefektywniej. W przypadku zmiany biura rachunkowego pomagamy również w dopilnowaniu, aby trafiła do Państwa pełna, wymagana prawem dokumentacja rachunkowa.

 

Czy współpracując nadal muszę martwić się urzędami?

Po rozpoczęciu współpracy z nami nie muszą już Państwo martwić się formalnościami związanymi z urzędami ani tracić cennego czasu. Przejmujemy odpowiedzialność za kontakty z urzędem skarbowym oraz ZUS, dzięki czemu Państwa rola w tym zakresie jest zredukowana do niezbędnego minimum. Przekazując nam każde otrzymane z urzędu pismo, mają Państwo pewność, że zajmiemy się wszystkimi formalnościami. Outsourcing kadr, płac i księgowości gwarantuje kompleksowość obsługi.

 

Co zrobić w przypadku kontroli z US lub ZUS?

Kontrole przeprowadzane przez Urząd Skarbowy, Urząd Kontroli Skarbowej, ZUS, czy PIP to dla nas codzienna praca. Wiedząc jak stresujące potrafią być dla naszych klientów kontrole, służymy naszą wiedzą i doświadczeniem, aktywnie w nich uczestnicząc, aby nie były dla Państwa uciążliwe. Dzięki dokładnej znajomości historii Państwa firmy oraz całej dokumentacji, przejmujemy na siebie ciężar obsługi urzędników. Doskonale znamy specyfikę oraz procedury stosowane podczas kontroli, co umożliwia ich sprawne i szybkie przeprowadzenie.

 

Jak sprawdzić wiarygodność kontrahenta?

Chcąc mieć pewność, ze Państwa kontrahent jest rzetelny oraz wiarygodny, można zasięgnąć informacji o nim wykorzystując różne metody:

  • Dane Statystyczne - umożliwiają telefoniczne lub pisemne sprawdzenie zgodności numeru Regon danego podmiotu w Urzędzie Statystycznym.
  • Informacje Gospodarcze - są to wszelkie informacje na temat wiarygodności płatniczej przedsiębiorców. Dysponują nimi biura informacji gospodarczej.
  • Listy Referencyjne - wystawiane przez dotychczasowych partnerów danego podmiotu są prostą i wygodną metodą zasięgnięcia informacji na temat przebiegu współpracy.
  • Wywiad Gospodarczy - oferowany m. in. przez firmy windykacyjne, polega na zbieraniu wszelkich informacji pomocnych w ustaleniu stanu faktycznego i prawnego majątku należącego do danego podmiotu oraz precyzowaniu składników tego majątku. 
  • Rejestr dłużników niewypłacalnych - prowadzony jest w ramach Krajowego Rejestru Sądowego. Można sprawdzić w nim informacje o siedzibie spółki, jej kapitale zakładowym, przedmiocie działalności oraz oczywiście o ewentualnej upadłości firmy. Metoda ta stosowana jest do zweryfikowania spółek kapitałowych oraz osobowych.
  • Numer NIP - umożliwia sprawdzenie wiarygodności kontrahenta w Urzędzie Skarbowym.

 

  • mail: info@wellton.com.pl
  • telefon: 12 357 20 42
Lokalizacja
Aktualności
Przez dwa miesiące fiskus wyrzucił z rejestru podatników VAT ponad 22,3 tys. podmiotów – wynika z danych Ministerstwa Finansów.
Data: 06.03.2017. W lutym, w porównaniu ze styczniem, liczba wykreślonych wzrosła...
Likwidacja kwartalnych rozliczeń VAT od 2017 roku
17-10-2016 Od 1 stycznia 2017 r. podatku VAT nie będzie można rozliczyć kwartalnie (wyjątkiem są tzw. mali podatnicy). Możliwości...
Założyciele Wellton

Grzegorz Pstuś

Współzałożyciel Welltona oraz jego siła napędowa. Doświadczeniem w prowadzeniu działalności gospodarczej dzieli się z Naszymi Klientami. Wspomaga ich w podejmowaniu ważnych decyzji dotyczących wyboru odpowiednich form opodatkowania oraz prowadzenia działalności gospodarczej. Swoim entuzjazmem oraz nietuzinkowym podejściem zdobył zaufanie ogromnej ilości przedsiębiorców. Po pracy poświęca czas rodzinie. Aktywnie spędza czas wolny zarówno w lecie wędrując po górach, jak i zimą szusując na nartach.